Profiteer nu van onze zomerdeal.

Ontvang 10% korting op de Elly Zitzak met de code JUNI10!

Wees er snel bij, want deze actie is geldig tot en met 30 juni 2024

Vijf tips om weer in het werkritme te komen na je vakantie

20200826-DickRuumpolFotografie-Terapy-HR-122-1

Als je een fijne vakantie achter de rug hebt, is het soms lastig om weer in het werkritme te komen. Hetzelfde gebeurt vaak na het weekend. Hoe zorg je dat je de energie die je tijdens de vakantie of het weekend hebt opgedaan kunt vasthouden? Vijf tips om weer lekker en ontspannen aan de slag te gaan.

1. Neem je tijd om rustig op gang komen

Sta niet te vroeg op, maar zeker ook niet laat. Zorg voor een vast ritme, zodat je zonder haast kunt douchen, aankleden en ontbijten. Neem ook even de tijd om een kop koffie te drinken. Kortom: kom rustig op gang en zorg dat je niet meteen gehaast op kantoor aankomt.

2. Creëer tijd om goed bij te praten met je collega’s

Natuurlijk ligt er een stapel werk op je te wachten en wil je deze zo snel mogelijk wegwerken. Maar als je onmiddellijk aan de slag gaat, ben je niet op de hoogte van wat er tijdens je vakantie op het werk gebeurd is. Maak dus eerst een rondje door de organisatie. Praat niet alleen over de vakantie, maar ook over dingen die van belang zijn voor je werk. Vraag je collega’s gewoon direct: ‘Waar moet ik nu mijn prioriteit leggen?’

3. Plan een ontspannende lunch

In plaats van je broodje snel aan je bureau op te eten, kun je op je eerste werkdag beter een ontspannende lunch plannen met collega’s. Zo kun je wat over je vakantie praten en zul je het vakantiegevoel langer kunnen vasthouden.

4. Beweeg

Ga naar buiten om te wandelen of licht te sporten. Actieve beweging zorgt dat stress en spanning verdwijnt als sneeuw voor de zon. Doe dit het liefst ‘s ochtends. Bij lichaamsbeweging en sport komt het hormoon serotonine vrij dat zorgt voor een soort van gelukstoestand bij de sporter. Hierdoor wordt het stressniveau verlaagd en ga je je beter in je vel voelen. Een gezonde geest in een gezond lichaam is het ideale pantser tegen spanning, zorgen en stress.

5. Recharge

Ga niet van volle ontspanning naar volle werkstress. Probeer de werkdruk langzaam op te bouwen door voldoende rust te nemen. Neem op een dag regelmatige (micro-)pauzes en ga af en toe achter je bureau vandaan. Sla in ieder geval je lunchpauze nooit over. En zorg dat je na je werk niet uitgeput op de bank valt, maar geniet van het lekkere zomerweer in de tuin of op het balkon.

Wat er ook gebeurt tijdens je eerste werkdag: laat je niet opjagen. Pak problemen rustig aan en zorg ervoor dat je niet gestrest naar huis gaat. Maak het ook niet te laat, je kunt beter rustig opnieuw wennen aan het werkritme.

Lees ook deze artikelen:

Onze populaire producten

Vanaf 0,00

Vanaf 164,95

Vanaf 469,00

Vanaf 249,95

Daarom kies je voor Terapy

Ergonomisch

Onze zitzakken passen zich volledig aan naar jouw lichaam voor ultiem comfort.

Beschikbaar in veel verschillende kleuren en designs

Onze zitzakken zijn te bestellen in veel verschillende kleuren en designs. Kies de kleur die bij jou past!

Gratis verzending in Nederland en België

Wij bieden gratis verzending in Nederland en België.

Snelle levering

Wij leveren binnen 1-3 werkdagen.

Dit zeggen onze fans

Zoek